Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, juli 24, 2012

Annus insanus

Drottning Elizabeth av England sade om året 1992 att det hade varit ett "annus horribilis" (latin "fruktansvärt år"). Jag vill inte kalla 2012 såhär långt för ett fruktansvärt år, men det har varit helt galet-och latin är ett vackert språk-extra vackert är att det inte fanns ord för "rörigt" och "stökigt" så det fick bli "galet".

Återigen är det skeenden som tar större del av mitt liv än jag kan och vill låta dem göra för att må bra. Skeenden som tömmer mina krafter i en period när jag försöker bygga upp en buffert.

Så jag tar ett ögonblicks stopp och drar in doften från min aroma-lampa. Har haft några droppar lavendel, ylang ylang och cederträ. Det varierar vilken doft som dominerar men alla tre oljor är för att lugna och balansera sinnet.

Något som kan behövas detta Annus Insanus.

Inga kommentarer: