Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, februari 07, 2009

Little goes a long way

Eftersom frågan kommit upp: Ozzy och Lucifer är innekatter så exakt varför de fått öronskabb är ett mysterium (inte ens veterinären förstår det riktigt). Har dock beslutat att förutom att skura hela hemmet och tvätta alla textilier de ligger på så åker min dörrmatta ut-jag misstänker nämligen att den bär på en del jox eftersom den är svårtvättad och alla som kommer hit drar av skorna på den (nej vänner och fränder-jag ser er inte som pesthärdar men det är en logisk förklaring). Jag ska inte säga att givandet av örondroppar går helt modståndsfritt men envishet, tålamod och en sked tonfisk för varje öra så går det. Nu ska vi iaf ge ondskans skabbdjur på moppo!

Kan också glädja alla kattvänner med att de idag har farit runt, busat med varandra, gosat med mig och Ravenlord samt mumsat både torrfoder och tonfisk så livslusten är det inget fel på. Just är dock min säng allra skönast.

Gårdagen var en fullt ös-dag. Gick upp tidigare för att lämna tillbaka buren jag fick låna av min sympatiska veterinär, sedan direkt till Apoteket för att hämta örondroppar, till jobbet och sedan hem för att fixa med tvätt av katters liggplatser och dem örondroppar. Hann också peta i mig lite borstj när jag kom hem. På kvällen var det dags för första utgången på länge. Insåg på pendeln in till stan att jag bara behöver lite make up, sammetshandskar och en hatt för att gå från sunkig till snygg. Det blev bara en öl tillsammans med Ravenlord och tre goa vänner. Det var skönt och mkt trevligt. Min tatueringsmoder samt hennes sambo och kompis piggar alltid upp mig. Eventuellt kommer vi ses ikväll. Kanske går på en kompis spelning eller så stannar jag hemma i soffan med myskatterna. Dagsformen får avgöra. Det är grymt att få göra ibland.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det sjukt snyggt med stjärnor... Har två stycken intatuerade också.

Men hur får man öronskabb? Har aldrig hört talas om det på katter, eller på någon för den delen :P Hoppas de blir av med det

Anonym sa...

det kan ju vara så att de hade skabben från början, när de kom till dig, men ytterst lite och sen har det blivit värre. det "växer" ju till sig, de små parasiterna, hua! om man vill tvätta kattöron går det bra med en bomullstuss med någon droppe barnolja på. =)

Anonym sa...

tack så mycket :D ja dagen har vart jättebra :) hoppas du haft en bra dag med :)

Anonym sa...

Om katterna trilskas mkt så är ett bra tips att rulla in katten i en handduk, då brukar de hålla sig stilla :) Jag har alltid gjort så när jag gett medicin via munnen, det var en vetrinär som tipsade om det.