Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, februari 01, 2009

I Imbolcstid


Sitter här och renar mitt hem med rökelse från lotusblomma. Idag firar wiccaner Imbolc-en högtid som fokuserar på ljus, hopp och rening. Jag räknar mig inte till wiccanernas skara men jag tycker det finns mycket klokskap i deras sätt att tänka-att följa årshjulet och naturens växlingar. Ska jag ge mig själv ett löfte så här i nystarten så är det att ge mig själv mer tid till återhämtning-även små saker som te och tända ljus på kvällen. Underbara bilden på Joacim Cans ovan är min ledstjärna


*Bildkälla: aftonbladet.se

1 kommentar:

Gbgmamman sa...

Te, tända ljus och rökelse kör jag ofta med. Härligt, härligt.
Du, blev det en vit eller limefärgad? :D