Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, november 04, 2013

Jag har hoppat på en utmaning. Det är Mirijam som tycker att det får vara nog med kommentarsdöden i bloggarna nu. Så här skriver hon på sin blogg:

Hörrni, är det inte dags att den här kommentarsdöden får ett slut? Brukade vi inte skriva mer till varandra förut? Jag vet inte hur många bloggar jag kollar in på varje dag men det är oerhört sällan jag lämnar en kommentar. Så himla tråkigt beteende så jag borde ge mig själv stryk faktiskt. Men nu har jag lovat mig själv att jag under hela november inte ska läsa några bloggar utan att också skriva någonting i kommentarsfältet.

Haka på vettja, det blir asball! Ungefär som när man var liten och gjorde kedjebrev och skickade ett bugg till fem personer och sen fick hela postlådan full och tuggade tills man hade träningsvärk i käkarna. Hur fräsigt som helst. Vi kör hela november, hepp hepp!

 Jag tycker att det är en strålande idé för en av de roligaste sakerna med att blogga är ju just läsarkommentarer. Är ni på?

5 kommentarer:

Lesthi sa...

Jag gav mig själv som nyårslöfte detta år faktiskt att kommentera mer på bloggar, jag tror och hoppas att jag har blivit bättre på det men oftast läser jag bloggar på morgonen och då är jag så trött och seg så jag vet att jag kanske kommenterar mindre än jag borde :P

CrimsonAnna sa...

@Lesthi-Ja det kan jag tänka mig. Det jag kan uppleva som svårt är om jag inte har något att säga om inlägget/det jag har att säga upplevs som lite neggo.

Linn sa...

Jag lämnar nästan alltid ett spår efter mig när jag besöker en blogg. Undantaget är om jag trillar in på en blogg där det inte finns ett enda inlägg som säger mig något eller, som du också skriver, om jag känner att jag ändå bara kommer att sprida negativ energi.

Jag funderar en del över relationen mellan tiden jag lägger på att blogga kontra kommentera/svara på kommentarer. Har svårt att få det att gå ihop, uppelever jag.

Liie sa...

Tycker också att det är kommentarsdöd numera, och ska inte sticka under stolen med att jag är med och bidrar till det, så, ändring från och med NUUU! :)

CrimsonAnna sa...

@Linn-Nej, jag förstår hur du menar. Som du säger, det är svårt att få tiden att gå ihop. Men det är ju väldigt roligt att få kommentarer.

@Liie-Alla som bloggar och inte kommenterar bidrar till den. Jag har redan märkt skillnad i min blogg.