Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, juni 26, 2013

När ska man släppa en iidé och en pryl?

Går i planer på att göra om mitt kök. Har aldrig kommit igång ordentligt med inredandet från 2008/2009 som kom av sig pga ett problematiskt köksskåp samt andra personliga skäl. Har hållit fast vid original-idén jag hade, med ett hårdrocksinfluerat kök (vilket hittills mest har betytt svart bord och svarta stolar).

Nu har en möjlighet öppnat sig att kunna göra om köket, och med det kommer också funderingarna-vill jag fortfarande ha det så? Har haft glasbord under hela tiden, men tiden och lusten att putsa det har minskat. Har tänkt på att byta ut skivan, eftersom den har oortodoxa mått (hur tänker en designer som gör bordet 78 cm brett istället för 75 eller 80 cm). Ett annat aber är att bordet är svårt att flytta.

Har nu hittat ett alternativ till bord som är ett slagbord och går att fälla ihop till en skollinjals tjocklek och som också har möjlighet till förvaring. Dock är det vitt (jag har svårt för träfärg). Har lite dåligt samvete för att jag överger idén att återanvända ett gammalt bord. Å andra sidan, det behövs mer rengöringsmedel för att hålla det gamla bordet rent.

Vad säger ni? Hålla fast vid en gammal idé och saker eller öppna själens fönster för nya idéer?

Bordsalternativet "Norden" från Ikea

2 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Svåra val... men jag är säker på att du kommer fram till rätt beslut :) Kram!

CrimsonAnna sa...

@Queen-Det tror jag också. Har kommit fram till att innan jag har provsuttit bordet fattar jag inga beslut.