Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, oktober 15, 2012

Double horns för SVT!

Jag hann inte se så mycket av det, men jag måste berömma SVT för deras initiativ att köra en hel hårdrocksnatt i helgen. Inte bara att köra "Hårdrockens historia" i sin helhet, utan också att lägga det i seriösa Kunskapskanalen. Som grädde på moset har de valt en kompetent tjej som kvällens värdinna, Ika Johannesson, den ena författaren till "Blod eld död". Har kollat in inslagen med henne på SVT Play (hårdrockens historia har jag redan sett) och det är riktigt bra. Ika lotsar tittaren genom diskussionerna med korta förklaringar, utan att det blir överdrivet pedagogiskt.

Hoppas att SVT inte låter att det stanna vid sådana här enstaka nätter utan kanske vågar fläta in hårdrock i sitt ordinarie utbud.

Här kan ni se det t.o.m fredag 19/10.

6 kommentarer:

Grimgoth sa...

Detta var underbart att se och jag såg allt även om man tidigare sett det.
Håller dock inte med om Ika, kan fan inte med människan ibland!
Hon blir lite små pinsam av någon anledning.

Spader Ess sa...

Jo mer intressant musik i SVT tack.

CrimsonAnna sa...

@Grimgoth-jag hade giltigt förfall, jag var ute med vänner!

@Spader Ess-jag hoppas på det. Det finns ju så himla många bra band som kunde uppmärksammas.

CrimsonAnna sa...

@Grimgoth (2)-Du får gärna utveckla ditt resonomang om Ika.

Death Metal sa...

Riktigt gött att SVT börjar visa riktig musik för en gångs skull och inte bara dunka dunk.

//Danne

CrimsonAnna sa...

@Danne-Välkommen till min blogg:) Ja, det håller jag med om. SVT ska ha plats för alla sorters musik.