Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, mars 26, 2012

Jag undrar ju...

...hur Dalarnas tidningar(DT) tänker där de publicerar en artikel om Sabatons misstänkta splittring där ingen i Sabaton säger någonting (jag räknar inte "jag vill inte kommentera det" som att säga någonting). OM, och jag säger OM, det skulle visa sig vara sant och bandet är mitt uppe i att diskutera det, så förstår jag att Joakim Brodén inte vill uttala sig innan allting är klart. Vem vet, detta kanske är såpass nytt att de inte hunnit bearbeta det själva. Jag tänker avvakta med kommentarer till det är utrett vad detta är egentligen.

Jag ska dock vara positiv mot DT. En av kommentarerna till artikeln var uppenbart rasistiskt och jag gick in och anmälde. När jag gick för att hämta länken till detta inlägg var inte bara kommentaren borta, utan även citatet från nämnda kommentar i en senare kommentar. Bra jobbat, moderatorn.

I nästa inlägg tänkte jag diskutera detta med splittringar och avhopp rent allmänt. Hur många medlemmar kan man bli av med och fortfarande behålla bandnamnet?
Lämna gärna tankar, känslor och synpunkter i kommentarsfältet. Kanske kan ni berätta om splittringen
som sved.

6 kommentarer:

Mr.MASA sa...

Mycket, mycket tråkigt om Sabaton skulle splittras (även om Brodén och Sundström fortsätter). Ett av EXTREMT få originalsättningar (även om Myhr ju kom med lite senare) som hållit så länge... Om det nu är sant!

Ang hur många originalmedlemmar man "måste" ha kvar har väll Stratovarius gett oss det svaret; 0! Äldsta nuvarande medlemmen Timo Kotipelto kom ju med först på platta 4 tror jag xD

CrimsonAnna sa...

@MrMasa: Jo jag håller med. Och jag ser på sätt och vis Myhr som en originalmedlem i och med att han kom in för att fylla en ny funktion.

Ja du, men Stratovarius är ju ett kapitel för sig vad gäller bandnamn och medlemsbyten.

Wånkan sa...

Det verkar tyvärr inte som om det bara är rykten. Ibland vill man verkligen vara en struts och hoppas att allt försvinner när man kör huvudet i marken.

Inväntar pressrealse.....

CrimsonAnna sa...

@Wånkan: Jag har inte hört något som pekar på att det är mer än rykten. har du?

A rock n' roll lifestyle sa...

Sv. tack så mycket :) ja men det är klart att du får, länka på :)

CrimsonAnna sa...

@A rock n roll lifestyle: Då finns du bland länkarna under "Hallowed be thy name" I dagarna blir det säkert ett inlägg också:)