Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, mars 30, 2012

Fallen in war-Sabaton splittras

Ryktena talade sant-idag kom pressreleasen som meddelade att Sabaton splittras. Nu kommer de inte att gå upp i rök. Joakim Brodén och Pär Sundström, vilka ju är bandets huvudsakliga låtskrivare, kommer att fortsätta med nya medlemmar. Vad som händer med de fyra andra är inte känt.

Eftersom bandets officiella sida är nere så tänkte jag dela med mig av pressreleasen här (på engelska):

"Starting a band at the age of 18 is simple, keeping it intact for 12 years is much harder, and finally we have come to the crossroad where we will go separate ways.
 
Pär Sundström and Joakim Brodén will continue to battle on stage, carrying the banner of Sabaton to further victories.
 
We will always have an eternal bond to each other, created by more than 12 years of friendship & touring, and wish each other long and prosperous lives with families, various projects and musical careers.
 
In the end, all six of us will end up in our own glorious future…"
 
 Personligen känns det urtrist. Att en och annan medlem byts ut har jag varit med om flera gånger, men fyra på en gång? Jag behöver nog ett par dagar att smälta det här. Just nu känns det lite som om det Sabaton jag sett och gillat dog idag.
 
 


4 kommentarer:

Peps sa...

Fucking ångest! Alltid älskat Sabaton sedan jag hörde Primo första gången. Nu känns det tomt.

CrimsonAnna sa...

@Peps: Jag vet inte inte om jag skulle använda ordet ångest men jag håller med dig. Det känns tomt.

Anonym sa...

Känns fan inge bra! Man blir jävligt nyfiken på vad som har hänt! 4 på en gång liksom!

CrimsonAnna sa...

@Anonym: Jag tror inte att vi kommer få veta vad som har hänt i detalj. Läste en intervju på Rocksverige och där sade Joakim Brodén att han inte tänkte berätta några detaljer.