Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, november 19, 2011

Välkomna in i matchen, Aftonbladet, ni skulle ha sett den.

Äntligen så har helgen kommit. Har avverkat mitt sista långpass på jobbet på tre veckor och bara en enda sak inbokad i helgen-och det är en konsert med medeltidsinfluerad musik. Har också gjort en liten men viktig samhällsinsats och donerat blod så nu kommer någon får en ny chans tack vare en halvliter "type O negative" ;)

Aftonbladet skriver idag om Anette Olzon förresten. Ingenting nytt för oss som har följt bandet. Lite som att komma in på arenan när matchen är slut. Jag fattade aldrig att inte svenska tidningar rapporterade mer om att vi fått in en svenska i den finska nationalklenoden. En sak är dock sant t.o.m. i Aftonbladet; Tarja Turunens fans är lojala på gränsen till fanatism. Själv ser jag fördelar och nackdelar med båda vokalisterna och bjuder därför på en liten sång till de som muttrar: Blackmore's night underbara cover på Bob Dylans "The times they are a changing"

Inga kommentarer: