Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, juni 21, 2009

Midsummer's night's metal

Nej, mina vänner blev ingen sill och stång för mig på midsommar. Istället blev det Stockholms pub nummer 1-Pub Anchor i ett av de bästa sällskap man kan vara i. Dagen började lite lustigt för jag tog pendeln 30 minuter för tidigt*asg*. Det gjorde dock inget för jag mötte min äldsta vän som var på väg hem från ett bröllop så jag fick se henne uppklädd-hon har gått ner massor i vikt och det är häftigt att se henne ha blommat upp. Pga signalfel fick jag vänta lite extra på Ravenlord och han var lite mörbultad men det var värt väntan. Vi käkade middag på ett café i stan med grymt sköna stolar. Efter det och lite parkmys så mötte vi upp min vapensyster och Långe P för att ta oss vidare mot Anchor.

Undrens tid är inte förbi-jag drack en Mariestad export (ljus lager) och fann den riktigt njutbar. Ni som läser bloggen vet ju att min åsikt är "Beer should be dark" men den var ruskigt god. Ordningen återställdes dock senare då Ravenlord bjöd mig på en Guiness. Vi hade en mycket trevlig kväll-från att vi träffades till min och Långe P:s allsång på tåget hem-kul att hitta någon som uppskattar stor humor

På midsommardagen blev det släktbesök och det var trevligt. Fick en riktigt snygg vaxduk i present-svart med döskallar.
Det har som helt varit en mysig helg även om jag varit lite överkänslig och frånvarande på slutet-tror det beror på hormoner och att jag håller på att gå ner i varv-mitt humör har en tendens att dippa då. Som tur är har norra Europas goaste vänner(mina) tagit hand om mig.

3 kommentarer:

Frida M sa...

Midsommar brukar bli bäst när man är i trevligt sällskap, sen spelar det inte så stor roll vad man gör :)

Vapensyster sa...

Tack så hemskt mycket för en jättefin och trevlig midsommar med oss! BAUTAKRAMISAR!!!!

GreatGenius sa...

Hoppas du hade en trevlig midsommar.
Ledsen att jag inte har besökt din blogg på ett tag. Lovar att besöka den oftare.