Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, juni 18, 2009

Farväl Pelle

Fick veta igår att en vän till familjen avlidit. Det var inte oväntat men det känns ändå trist. Vi träffades ganska ofta eftersom han var pappa till min ingifte farbror och farfar till mina två ingifta kusiner. Dessutom var han utbildad biolog precis som jag, och eftersom min egen familj saknar sådana så var det stimulerande att få prata med honom, och han och hans fru var alltid stöttande och frågade hur det gick med mina studier. Han var också en begåvad sångare och diktare. Farväl min vän, du är redan saknad.

Har valt "Fields of Gold" med Sting för den känns så försonande, och som ett varmt minne

3 kommentarer:

carra sa...

"Fields of Gold" är en sådan vacker sång. En passande tribut. Jag tänker på dig och på hans familj.
Stor kram,
Carra

Therése sa...

sv: ja jag tänkte också på lime, grönt är ju ändå bland de snyggaste färgerna man kan ha på naglarna (enligt mig själv :P)

Sandra sa...

Ush vad trist. Sådant känns alltid tungt. Bamsekramar!