Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, juni 22, 2009

Monday monday

Vaknade tidigt imorse så jag gick upp och tog det lugnt. Börjar komma ner i varv nu efter jobbvåren och det är så skönt. Börjar dessutom få struktur på saker och ting. Var lite stirrig i helgen med det känns skönt- Passade på att chatta med H.E.A.T på TV4.se. Frågade hur de definierar att vara metal. Fick ett klockrent svar "Man gillar musikstilen och står för den". Är lite lätt kluven till H.E.A.T-tycker de är helt okej rent musikaliskt men det finns många band det vore roligare att få se i media.

Såg en ruggigt bra dokumentär på SVT igår. "Metal-a headbanger's journey" av Sam Dunn. Det är inte ofta man ser hårdrock skildras och känslan blir "Precis så känns det". Se den-den finns på DVD också.

Igår var det AC/DC på Ullevi-jag var inte där men det får bli veckans måndagsmetal ändå. It's a long way to the top if you wanna rock n roll!


1 kommentar:

Mr.MASA sa...

Håller med, dokumentären var jävligt bra :-D Måste nästan köpa den på DVD nu.

AC/DC skulle man ju gärna ha sätt, men man får väll hoppas att dom kommer tillbaka. Skoj video btw, tror inte att jag sätt den någon gång.

Cheers!