Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, oktober 13, 2008

Någon måtta får det väl vara

Bon Jovi har blivit stämd för plagiat. Bandet krävs på 2400 miljarder. Är det nu så att det är det är ett plagiat (hur man nu lyckas avgöra det om inte daterade inspelningar finns) är det klart att originalets upphovsman ska ha ersättning, men jag finner summan rent löjligt. Nu vet inte jag vad Bon Jovi tjänar på skivorna, men att de skulle fått ihop den summan på royalty i dessa tider finner jag tvivelaktigt. Tycker hälften av royaltyn eller så vore vettigare.

1 kommentar:

Det Mörka Hotet sa...

Summan Bon Jovi är stämda på är helt absurd!

Tror inte ens 1/10 är rimligt - det är hiskeligt mycket pengar!!