Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, januari 31, 2014

Mitt bästa år-sammanfattning Januari

Nu är det här inte så representativt för hur sammanfattningarna kommer att se ut i och med att det är lite luddigare nu i januari. Har ju skrivit ner hela årets mål. Lite om hur det har gått kan jag ju iallafall plita ner:

Flytta ihop med Goron
Inget stort steg framåt men stora tankesteg för att göra det konkret.

Laga mer mat från grunden
Det mål som har gått bästa denna månad. Det har blivit mindre färdig- och snabbmat och jag har blivit ganska duktig på att alltid ha sallad i kylskåpet (maträtten alltså). Blir piggare av det.

Leva mitt liv i:

Kärlek
Den senaste veckan har jag försökt att vara lite mer positiv och inte gräva ner mig i det negativa.

Fokus
Här finns det en hel del kvar att jobba på för min "Nu ska jag fokusera...Oh shiney"-hjärna

Balans
Det har inte skett mirakel men det börjar att bli bättre. Inse att jag inte kan eller ens behöver göra allting på en dag

Acceptans
Här har det gått framåt. Har varit trött som en sarkofag denna vecka men har resonerat att "This, too, shall pass" och klarat av jobbet iallafall. Ett viktigt steg, att klara vardagen även om jag inte är 100%.

Inga kommentarer: