Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, maj 22, 2013

Tack för musiken och vila i frid, Trevor!

Uriah heeps basist Trevor Bolder har förlorat kampen mot cancer, endast 62 år gammal. Förutom sina år i Uriah Heep så var han också basist hos David Bowie. Lite extra sorgligt är att han för bara några månader sedan hoppades att snart vara tillbaka i Uriah Heep igen.

Uriah Heep tillhör mina favoriter bland brittiska 70-talsband, så det var riktigt tråkigt att höra. Jag tackar Trevor för musiken med ett klipp från när jag och Do Glatem såg dem för ett år sedan, med deras största hit "Easy Livin'".


2 kommentarer:

Spader Ess sa...

Många stora namn som försvinner nu i dagarna....

CrimsonAnna sa...

@Spader Ess-påminner mig tyvärr om 2010, när vi miste tre hårdrockare på tre månader. Låt oss hoppas på en stunds respit nu.