Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, april 05, 2013

The quest-ett ögonblick av realism

Det var ett tag sedan jag skrev om The quest. Den har hamnat i skymundan lite under den knappa månad som jag och Goron varit tillsammans, och saker känns mycket lättare tillsammans med honom. Han bidrar ju med något som jag inte är bortskämd med, att ha någon som tar hand om mig. Det är otroligt skönt eftersom jag är van att behöva ta hand om mig själv.

Nåja, tillbaka till the quest. En del saker flyter av sig själv i och med Gorons ankomst, men vissa saker är fortfarande ett himla pyssel. Följande saker går allt bättre:


  • Att ta tag i grejer. Steget mellan tanken "Jag borde göra X" och att resa sig ur soffan och göra det blir allt kortare
  • Jag har lite för lätt att oroa mig för saker-men jag blir inte handlingsförlamad av det längre. 
  • Börjar hitta tillbaka till tjejen som lagar sin egen nyttiga mat och gör matlådor.
  • Har tagit upp det sköna i att varva ner med tända ljus igen
De här grejerna behöver jag dock jobba på

  • Jag kan inte för mitt liv begripa vart tiden tar vägen mellan att jag vaknar och går till jobbet när jag jobbar helg.
  • Har fortfarande ett förbaskat sötsug :P
Så "The quest" goes on.

Nästa inlägg kommer att handla om kärlek och efter det kommer det att handla om något som händer för länge sedan i en galax långt långt borta...

5 kommentarer:

Linn sa...

Låter som att du kommit långt. Det där med matlådorna, det är ungefär var jag också befinner mig.

En gång i tiden var jag den tjejen, sen försvann hon nånstans. Tack och lov känns det som att jag har hittat henne och lyckats pressa tillbaka henne in i min kropp igen. Det är jag tacksam för. Maten ger förutsättningar för de andra förändringarna, och för välmående i största allmänhet.

Ang. tid som försvinner. Visst är det mystiskt? Fast ibland ganska skönt också...

Grimgoth sa...

Fan måste missat att du skaffat pojkvän eller?
Hur som grattis!

Och tvåsamheten gör en hel del i tillvaron mycket enklare!

CrimsonAnna sa...

@Linn-Ja, de flaxar iväg som små feer så fort det blir stressigt, de där tjejerna. Och då får man jobba på att locka tillbaka dem.

@Grimgoth-Tack och du har så rätt =)

Lesthi sa...

Men vad skönt att du har kommit en så bra bit på vägen :D

Alltså du skulle bara veta vilket extremt sötsug jag har just nu, jag är ju bara på dag 2 av mitt 14 dagars sockerförbud, och allt min hjärna tänker på för tillfället är munkar med glasyr, haha!

CrimsonAnna sa...

@Lesthis gothworld-Tack så mycket. Din sockerfria period ger mig inspiration just nu.