Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, december 13, 2012

So tired

Som Allium på Salmo salar (latin-snobbigt sätt att säga lök på laxen) så har jag blivit förkyld också. Tillräckligt frisk för att jobba, tillräckligt sjuk för att det ska vara jobbigare att existera. Men hem kom jag iallafall. Har inte gjort någonting, utom att behandla mig själv med ånga och echinagard. Var måttligt social idag. Samtidigt känns det skönt att saker och ting börjar falla på plats. Det känns skönt. I helgen ska jag ordna en viktig sak och göra några saker för mig själv.

  • Köpa body butter på Body Shop. Någon mjuk doft som vanilj eller cocos
  • Stikkinikki på Götgatan har årets sista helgöppet. Hoppas på få lite cocos och pistage-gelato
  • Plocka hemma
  • Tända ljus och titta på "The Tudors"
Jag tror att jag kommer att må bättre när jag inte är så galet torr i huden och trött av snuvan. Behöver får vara lite positiv och som vanligt.


2 kommentarer:

Linn sa...

När du skrev om torr i huden i ett tidigare inlägg trodde jag att det var en metafor för ett psykiskt tillstånd... Nu tolkar jag det däremot som att du bokstavligen är torr i huden.

So am I. Den kliar. Fnasar. Spricker. Det är hemskt. Håller på och smörjer mig med kokosoljan jag köpte för ett tag sen. Den här härligt fet, men inte är det nån quick fix inte... Funderade i går över om jag möjligen behöver dricka mer vatten också? På nåt sätt har det nästan känts ibland som om jag är uttorkad inifrån.

Ta hand om dig i helgen!

CrimsonAnna sa...

@Linn-Jag har ju en holistisk syn på saker. Kropp och själ hänger ihop. Har inte riktigt hunnit ta hand om mig som jag borde i höst och vinter, och min hud tycker inte om kylan. Men nu är det andra tider.