Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, november 17, 2012

Glöm inte de små drömmarna

Jag tror att alla människor har stora drömmar-om att t.ex. resa jorden runt, bo i en stor villa eller att sjunga med sitt favoritband på Ullevi. Sådana dröm kräver tid och ofta pengar för att realiseras. Sedan finns en annan sorts drömmar, de små drömmarna. De kanske inte klassas som drömmar alla gånger, mer som önskningar, men de finns.

Jag uppfyllde en av mina små drömmar igår. Jag träffade en bloggare som jag inspireras av-Morrica. När jag hade ställt in mig på att hon inte pratade skånska, och hon att jag inte är 1,80 lång så hade vi ett mycket stimulerande samtal trots den oinspirerande miljön (sorry fiket på Centralen). Det som är roligt med att träffa människor som du har träffat via bloggen är att trots att vi träffades för första gången så har vi så att säga en gemensam minnesbank. För er som undrar, ja, hon är lika inspirerande och härlig i levande livet som bakom skärmen.

Efter ha visat Morrica till rätt perrong och sett till att hon kom på tåget hem till de södra provinserna så åkte jag hem på filmkväll med min potentielle karl. Väldigt mysigt:)

Morrica skrev i sin blogg att "möten med människor som glittrar som slipade ädelstenar i mitt hjärta" Den formuleringen lånar jag och kommer att använda igen. Så har en liten dröm slagit. SÅ, mina vänner och läsare, glöm inte de små drömmarna för det är de som ger energi till att uppfylla de stora.

4 kommentarer:

Linn sa...

Det är lätt att stirra sig blind på det ouppnåeliga när vi egentligen kan uppfylla små drömmar varje dag.

Träffade en vän förra veckan som sa att istället för prestationsmål och ägande-mål (typ ha en fin bil) så kan man sätta upp känslomål. Hur man vill må, känslor som man vill uppleva under sitt liv. Tyckte det var fint och tänkvärt. Kanhända blir det ett inlägg om det när jag har tänkt tanken klart.

Önskar dig en skön helg!

CrimsonAnna sa...

@Linn-Jag har inte förstått den här grejen att göra vardagen tråkigare än vad den är. Jag skrev en "vill göra"-lista med saker jag ville göra, allt från att testa en ny grönsak till att resa på festival och renovera hemma. Har idag gjort alla utom 3-4 punkter.

Månstråle sa...

Mycket klokt och tankeväckande inlägg...:)

CrimsonAnna sa...

@Månstråle-tack så mycket:) Någon måste ju minnas de små drömmarna också:)