Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, januari 26, 2011

I have an attitude-and I know how to use it!


Härliga Maiden har valt mig som en av de tre bloggar som förärats "Attitude blog award". Jag blev glad och överraskad (Ingen är ju så blygsam att h*n inte gärna hör beröm). Utmärkelsen satte också igång funderingen kring ordet attityd. Jag tycker att det ibland får stå för någonting negativt-det likställs med att vara bråkig eller uppkäftig-personligen tror jag att det uppstått från tonåren, då man (iaf jag) upptäcker sin attityd men inte riktigt vet hur den ska användas och kombinationen av osäkerheten och frigörelsebehovet blir en explosiv röra. Jag håller dock inte med. För mig står dock attityd för att man står för sina åsikter och inte ger med sig utan goda skäl. Attityd är för mig som alla andra egenskaper-varken bra eller dåligt i sig-det beror på hur man använder den. Jag gillar citatet ovan-det kommer från en t-shirt som jag ångrar att jag inte köpte.

Med denna award följer inte bara ära-det ingår också att lista tre av mina egenskaper och ge den vidare till tre bloggare som också har attityd. Jag börjar med tre egenskaper som utmärker mig:

1. Optimistisk
2. Kreativ
3. Envis

De de flesta säger om mig är snäll. Min vän Do Glatem har t.o.m beskrivit mig som hopplöst snäll. Fint sagt-i gymnasiet blev jag beskriven som "en glad och crazy tjej" och det har inte förändrats.

Nåväl-*trumvirvel och bassolo* här kommer de tre bloggarna jag har valt-det var jättesvårt men de här tre tycker jag har utmärkt sig lite extra.

1. Vattukvinnan-jag känner den här fantastiska kvinnan i levande livet. Hon ser hård och tuff ut men i själva verket är hon en varm härlig människa. Hon får den för att hon kombinerar att ta hand om andra utan att förlora sig själv ett ögonblick.

2. Morrica-får den för att hon framför sina åsikter med skärpa men aldrig med påhopp eller trams. Liksom Vattukvinnan ovan så kombinerar hon styrka och mjukheten. Klokskapen kommer fram ur hennes blogg som väldoften från en puttrande gryta.

3. Clara-klart att en tjej som både gav olyckskorparna fingret och fixade det jobb hon vill ha och har en rosa hårdrocksblogg ska ha en award.

Hederomnämnande går till Wånkan och Grimgoth, båda snubblade på mållinjen. Egentligen skulle jag vilja ge bort tio stycken. Jag får nog starta en egen award snart :D

I nästa inlägg kommer ett stort positivt tillkännagivande (dock inte att jag ska bli metalmorsa ;) )

5 kommentarer:

Jeanette sa...

Tack snälla Anna!!!
Grattis först o främst o himla bra skrivet!
Sen till det du skrivit om mig....
jag blev alldeles rörd o bölig här! :D
De orden värmde oerhört mycket!
Tusen o åter tusen kramar till dig!

maxell sa...

Hehe. Jag ler åt dina ord om och kring attityd.

/från hon som verkligen har attityd å vet - oftast - hur hon ska använda den. :)

Morrica sa...

Wow! Tack! Jag blir helt varm i själen av dina ord!

Grimgoth sa...

Tack igen för länk och omnämnade, detta värmer så klart mitt hårdrocks hjärta.

Wånkan sa...

Att snubbla på mållinjen är inte helt fel det heller = )