Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, augusti 03, 2010

Uprising

Sabaton har idag premiär på videon till låten "Uprising"-urpremiären skedde egentligen i söndags men det skedde på polsk TV (texten handlar ju om upproret i Warsawa så det är ju rättvist att polackerna fick se den först). Tänker inte snacka sönder denna här snygga saken men en liten detalj som jag gillar skarpt vill jag uppmärksamma-det är att Joakim Brodén i början av videon deltar i tidstypiska kläder-tycker det skänker en fin tyngd till textraderna "History calling to you"-det blir lite känslan av att de som slogs i Warsawa var människor som vi.



Sabaton - Uprising (2010)

Sabaton | MySpace Music Videos

3 kommentarer:

Wånkan sa...

Låten är grym och dom har verkligen lyckats med videon till den.
Ser verkligen fram emot konsterten i november! Och vad det är för kryssning som blir i december...

Clara sa...

Gillar verkligen Sabaton! Skulle tro att det är för att deras musik är så mäktig eller vad man ska säga, är svar för det :P

Wånkan sa...

HAde gärnat kommit fram å skkat tass med dig, men jag har inte den blekaste om hur du ser ut *S*

Men om du ser mig så är det fritt fram att komma fram. Eftersom man inte får ha med sig paraply in så ska jag gardera mig med mitt mc regnställ och handskar så man är teltäckt. Samt regnhatt och stövlar, inget regn ska få förstöra min dag att njuta av musik!