Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, mars 28, 2010

Silverhorse

Först av allt måste jag få ge er alla ett rykande färskt musiktips-Silverhorse, ett göteborgsband som spelar grymt skön bluesig 70-talshårdrock när den är som bäst, har nu äntligen fått ut sitt första album som download. Jag kommer att köpa min från CDON, men om du föredrar andra kanaler så är det bara att dra in på deras Myspace och kolla vilka kanaler du kan köpa den från. Endast en Linné-peng och du har musiken redo för hela påskhelgen.

Dagen har jag tillbringat på bio med Ravenlord. Såg "Alice i Underlandet". Det var min första 3D-film och ja, det var värt den extra tjugan. Det var fantastiskt med djupet i bilderna. SJälva filmen var grymt snygg och väldigt uppiggande för själen. Jag kom på mig själv med att sitta mitt och bara mysa i biostolen. Är du överkänslig mot Tim Burtons bildspråk så ta med en vänlig och rejäl person att hålla i handen-för det blir nästan parodiskt mycket Burton. Å andra sidan så är detta hans film. Hade Lewis Carol levt och kunnat kräva en regissör hade han krävt Tim Burton. Dessutom mycket bra skådespelare-jag fick t.o.m lite Christopher Lee:D SÅ nu är jag grymt inspirerad-filmen gör mig nästan sugen på att klä mig i vitt (då förstår ni kanske hur inspirerande den är)

3 kommentarer:

carra sa...

Vi ska se den på onsdag (äntligen!) Ser verkligen framemot den här filmen. Jag ÄLSKAR Burtons filmer, med några få undantag, och speciellt när han slår sina påsar ihop med Johnny Depp.
Kram,
Carra

Sandra af Munkakvarn sa...

Jag har inte sett den ännu men hoppas vekrlig en att jag får komma iväg och se den i 3D. Skönt att höra att den var bra. Burton blirman sällanbesviken på.

ztizze sa...

Glad påsk :)