Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, januari 19, 2010

Lyxproblem och nedläggning av odlingen;)

Upptäckte idag att min mp3-spelare börjar bli full. Ett klart lyxproblem eftersom det hela tiden kommer mängder av ny bra musik. Så några låtar har redan fått stryka på foten och i takt med att nya skivor dyker upp får fler försvinna. Annars är det en sådan sak jag ofta gör för att pigga upp vardagen-lägger in ny musik. Vardagen blir ofta bättre med ett nytt soundtrack.

Har också tagit itu med min lägenhets sorgebarn-nämligen mitt akvarium. Fyllde på vatten och byggde om inredningen lite-så nu saknas det bara fler fiskar. Det roliga med att rengöra och byta vatten är att det virvlar upp massor av skräp från botten så direkt efteråt ser det ännu mer "hej kom och hjälp mig" ut
Mina vänner har kallat den algodling (det bjuder jag på) men nu är algodlingen nedlagd. Vi får väl se om Feng Shui-teorin stämmer och det blir bättre flöde i livet. Så just nu letar jag fisk.

Ikväll blir det tidigt i säng så jag orkar pyssla vidare imorgon.

1 kommentar:

Wånkan sa...

Vi har ett tomt terrarium hemma. B hade spindel innan vi träffades. SÅ i helgen väckte jag tanken att vi kanske ska införskaffa ngn ödla till det. Han var dock mer inne på skorpion och vi disskuterade även spindel. Men jag är ju livrädd för spindlar...
Det var iofs han oxå men botade det genom att skaffa en. Vet dock inte om jag är så stark.
Så vi får se vad det blir i det framöver, men det är ju en snygg möbel!