Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, januari 17, 2010

Skön social helg

Helgen har präglats av sociala möten, kreativitet och öppnade energier. Har noterat att sedan jag började med meditation och affirmationer känns det som jag har mer energi och hela jag är lugnare. Det kan vara lite för tidigt att säga om detta är något permanent men jag är beredd att testa.

Igår, efter att gjutit ljus till dagen , så tog jag en öl tillsammans med min bloggvän Carra från Umeå. Ett spontant infall av mig (jag är annars jättedålig på att vara spontan) som gav god utdelning. Hon är en strålande konversatör och det är inte svårt att få tiden att gå-det var fint att få tala om våra liknande erfarenheter.

Denna dag började med dramatik. Lille Ozzy, som annars aldrig hoppar upp på spisen, hoppade upp på spisen och jag hade just stängt av en platta. Tur i oturen så skrek jag till såhan studsade av plattan innan svår skada hann ske. Har undersökt hans tass både direkt efteråt och nu ikväll och det ser inte ut att ha blivit någon skada och han beter sig som sitt vanliga lugna jag. Som tur är är jag hemma imorgon och kommer hålla honom under extra uppsikt. Och i framtiden kommer jag att hålla katterna långt borta när jag använder spisen

Dagen i övrigt ägnades åt att besöka min Padawan då han fyllde 15 i veckan. Trots att de flesta andra bröt upp kort efter jag kom så var det mycket trevligt. Fick se bilder från Padawans mammas resa till Australien (det såg väldigt mysigt ut). Det är alltid lika trevligt att vara där så jag ska bättra mig och åka dit oftare.

Kvällen avslutades med att SVT visade Europe-almost unplugged. Synd att de inte visade den på bättre sändningstid för den är ruggigt bra-dessutom väckte det minnen från konserten. Min ouppnåliga tv-dröm är TV skulle visa sådana här live-konserter istället för "Idol".

2 kommentarer:

Wånkan sa...

Förstår inte hur du lyckas med meditation (jag kan knappt stava till det).
Har testat det en gång och även olika slags yoga vid ett antal tillfällen men jag blir stressad och kan inte koppla av. Så det är väl ett tecken om ngt att jag borde kunna lära mig att koppla av.
Jag har mina meditationsstunder i badet istället där jag kan ligga och softa hur länga som helst. Ja iaf tills vattnet gör sig påmint att det behöver mer varmvatten *S*

Sandra sa...

oj oj oj, stackars lilla tass. Tur att det gick bra i alla fall. Det brukar räcka med en gång för att de ska lära sig att inte hoppa upp dit mer =)
Bränd katt skyr spisen.