Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, augusti 10, 2009

Möhippa

Jag spenderade lördagen med mit livs första möhippa (det är väl ingen som missat att jag ska på bröllop?) Har haft en del synpunkter på sådana tillställningar men den här var en snäll sådan utan alltför mycket förnedring eller tortyr-tendenser och den blivande bruden klarade sina uppgifter med glans. Vi hann med såväl brunch och besök på fjärilshuset som lustparty och uppdrag på stan. Rent tekniskt lärde jag känna brudgummen först, men räknar mig idag som vän till båda två, så jag är glad att jag var med så jag fick lära känna bruden bättre. Hon är inte svår att tycka om.

Jag hann fundera lite över möhippans funktion i o m att vi idag inte byter livsstil efter bröllopet på det sätt man gjorde förr. Jag kom fram till att det nog är ett sätt att "blow off some steam" och slappna av lite-för bröllop har en tendens att bli lite "larger than life" ibland.