Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, maj 03, 2009

Wild weekend

Har varit sociala Sickan hela denna helgen. Hade inte planerat lördagen men min vapensyster ringde och undrade om jag hade lust att hänga med på Rocks. Har varit alldeles för lite spontan den senaste tiden så jag hängde på-i full metalmundering. Det är så grymt skönt att klä upp sig ibland. Vi hade ruskigt roligt och träffade en hel del sköna människor-var en kille vann min respekt genom att vara spiknykter och ändå festa stenhårt . Det blev sent men jag hade sällskap hela vägen på nattbussen så jag kom hem helskinnad.

Idag drog jag på bio med Ravenlord och 16 av hans vänner och bekanta. Ravenlord är inte bara min pojkvän-han är också w.o.w-spelare så hela guilden var samlad. Vi käkade och såg "Wolverine"en riktigt snygg actionfilm. Om "X-men" är en symfoni, där varje karaktär är ett instrument, så är "Wolverine" ett brutalt gitarrsolo. Det är mörkare än "X-men" men välgjort och man får svar på frågorna från "X-men"-triologin. Dessutom innehåller filmen ett av de bästa soundtracks jag hört inom actiongenren.

5 kommentarer:

vampireslave sa...

när jag festade var rocks mitt absoluta favoritställe!! bra musik, framförallt sköna människor och härlig stämning, jämt! låter som om det inte förändrats. =) underbara tider, underbara minnen... *myser*

CC sa...

Hängde på Rocks jämt ända sedan det öppnade... är ju krypavstånd hem ;)
Numera blir det sällan... är tråkig o fattig

Gbgmamman sa...

Härlig helg med andra ord! :D

carra sa...

För att inte tala om hur hot Wolverine/Hugh Jackman är... *flämt* Min kompis I och jag ska försöka se filmen i veckan. Om det blir härdsmälta i Umeå så vet ni vad det beror på! ;)
Kram,
Carra

Frida M sa...

Konstigt att inte min man börjat tjata om att han ska gå och se den! Han köper ju t-shirts med X-men fast han är snart fyllda 32..