Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, september 01, 2008

Metal som friskvård

Martin Carlsson i Expressen tycker vi hårdrockare ska resa oss på löneförhandlingarna och kräva mer lön så vi kan utnyttja den friskvård ett hårdrocks-gig är samt övertala chefen att ställa in julbordet och ta med sina löneslavar/anställda på Vince Neil eller Motörhead istället. Ni som vill forska i detta kan läsa här.

Texten är förvisso skrivet med glimten i ögat, men jag tycker han har en poäng. Kultur i alla former är ju oerhört läkande, och förebyggande. Själv har jag som ni läsare märkt, använt hårdrock både som "anger management" och mot hjärtesorg. Kanske dags att vidga kriterierna för friskvård?

Någon som kanske kommer att behöva lite avslappning efter nästa år är Joacim Cans, som expressen rapporterar kommer ha svårt att hinna med sin kör nästa år, eftersom han har mycket med Hammerfall. I sann kvällspress-anda målas detta upp som en "svik-och-snyft"-historia. Själv tror jag dock att det kommer att gå hyggligt för kören ändå. I tidigare artiklar har ju Joacim sagt att han kommer att fortsätta hjälpa dem, om än lite mer i bakgrunden. Och alla i kören är ju vuxna människor så jag tror de förstår. De har ju också jobb/studier/livet vid sidan om som måste pusslas ihop med kören, då är det ju inte konstigt om Joacim måste ta hänsyn til sitt?

Inga kommentarer: