Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, augusti 14, 2008

Höstlängtan


Jag börjar få höstlängtan. Jag är sugen på stearinljus, mustiga grytor och te. Jag vill baka bröd och duka i härliga djupa färger. Blev lite kär i det här setet med duk tygservetter från IKEA. Om/tills jag investerar i denna blir det nog grön duk med limegrönt och kanske lite guld med för att fira den övergående sommaren. Är dessutom besatt av surdeg. Kommer bli ägare till en grahams-surdeg snart från en vän och kommer nog sätta en själv. Det är gårdagens mkt lyckade brödbak som fått mig att fatta beslutet att baka mitt eget bröd. Brödbloggar-Martin har ju inte gjort lusten mindre.

*bild från ikea.se

1 kommentar:

Gbgmamman sa...

Mmmm, surdeg. Blir fruktansvärt gott. Bakade surdegsbröd förra hösten, ska nog göra det i höst igen.