Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, juli 31, 2008

Göteborg dag 3-Scream for me Sweden!

Tredje dagen och dagen D i Göteborg. Dagen då jag skulle se Iron Maiden för första gången. Som början på dagen så inledde jag med att ta en promenad i Haga-kvarteren. Det är en av mina traditioner när jag besöker stan. Den här gången blev dock inga kryddor från curry house där jag brukar handla. Besökte söta tema-butiken Heartstore men något hårdrockshjärta hade de inte;). Köpte dock rökelse och döskalle-pärlor på Regnbågen. Rökelsen luktar kryddnejlika så kanske sparar jag den till jul. Gick dessutom i en gullig liten tehandel för att köpa presenter till alla som skulle besökas dagen efter. Damen bakom disken var jätterar och hjälpsam så jag hittade de perfekta teerna-och dessutom Miss Saigon, ett te jag letat efter sedan september. Glad i hågen gick jag hem och beställde lunch på en indisk restaurang. När jag klev ut från den blev jag stoppad på gatan och fick frågan "Ursäkta, är det du som är CrimsonAnna?" Svarade ja. Det var en annan nätvän som jag pratat med länge men aldrig träffat. Vi stannade och pratade ett tag innan jag gick hem och vilade innan konserten.

Jag har aldrig satt min fot på Ullevi så bara det var mäktigt. Ibland är det dessutom väldigt skönt att ha fel-trodde jag skulle ha sämsta platsen på Ullevi men det hade jag inte. Hade helt okej platser faktiskt. Gillade första förbandet Lauren Harris bäst. Hade inga förväntningar men hon är cool. Avenged Sevenfold är inte min kopp te. Men huvudaktenvar fantastiska. Fick höra alla mina favoritlåtar utom en, och hittade dessutom en ny (Rime of the ancient mariner). Var lite orolig att mina förväntningar skulle vara för höga och sabba alltihop men de infriades allihop. Jag var dessutom grymt imponerad av Bruce Dickinsons snabba klädbyten. Bra jobbat.

Efter att ha skrikit mig halvhes vandrade jag ut i Göteborgsnatten mot rockbaren där jag fick köa i en halvtimme. Skulle möta upp två av medlemmarna i bandet där men fick efter att ha sms:at besked om att ena killen var tvungen att dra hem blev det iaf en snabb öl med den ene killen. Kul att se honom igen-enda nackdelen med att hjälpa ett göteborgsband, de bor så långt bort. Dags att dratta i säng efter en lycklig metaldag och förbereda sig för en ny spännande dag.

3 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Wow: vilken dag - en spännande kryddbutik och så Iron Maiden dessutom!

Konserten fick otroligt bra kritik och jag hade gärna sett de gamla rockgrabbarna ösa på, lycka!

Anonym sa...

hihi, vad kul att bli igenkänd på stan! utan att vara i sin egen stad, dessutom! =)

Anonym sa...

=) tack för senast, det var trevligt att se dig igen! =) Länge sen nu ju!

Tack ang kortet... =)
Kram kram