Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, juli 31, 2008

Göteborg dag 2-metalfrukost


Upp på morgonen och vandra iväg till Järntorget för att ta spårvagnen till Centralstationen där det var dags att möta upp Kalle, en av mina äldre Internet-vänner. Vi har pratat på nätet i tre år, med ett lite uppehåll för diverse fnurror på tråden, men fram tills denna dag har vi aldrig träffats. Men nu så. Han såg ut ungefär som jag tänkt mig men lite kortare. Dock precis lika go som jag trodde. Vi käkade frukost ihop c:a en timme innan han kilade vidare mot festen han skulle jobba på och jag drog ut på stan. Inget Göteborgsbesök är komplett utan ett besök på Shock. Jag hade kikat in en snabbis dagen innan men nu hade jag pengar så jag kilade in där och provade rea-skor. Har letat efter ett par som funkar både till vardag och fest, samt till både jeans och klänning. Shock kan man lita på så ett par underground-pumps utan klack samt ett par körsbärsörhängen (har letat efter ett par klassiska rhängen med körsbär) fick följa med hem. Passade på att kika in på Lush i Göteborg också. Mkt trevlig personal.

Eftermiddagen spenderade jag med att försöka få tag i en kompis men att få tag i honom var som att sjunga La Isla Bonita på karaoke: låter enkelt men är supersvårt i praktiken. Så det blev ytterligare en tidig kväll men det var precis vad jag behöver.

2 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Verkar som du kan Göteborg på dina fem fingrar!

Och även om jag aldrig hört benämningen "underground-pumps" förut så har du nog gjort ett fynd...!

Gbgmamman sa...

Kul att se att du är så nära där jag bor. ;p promenerar till järntorget ibland jag med. Snygga dojjor du hittade!