Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, maj 10, 2008

En post till Engla



Jag tänker inte följa den tv-sända begravningen. Den lämnar jag till dem som verkligen kände Engla. Jag låter henne istället få ge plats för en stunds eftetanke i denna dag som för mig ska fyllas av förväntningar, energi och fart och fläkt. Att inte glömma att världen, trots all ondska och negativitet, fortfarande är vacker och skör.

Musiken jag valt är Nightwish "Eva" som handlar om ett barn som kommer råka illa ut om vi inte gör något, enligt Toumas som skrivit den. Tycker det är två rader som känns extra tänkvärda att ta til sig idag:
"Time for one more daring dream"-vi kanske kan våga drömma om att vi tar bättre hand om varandra och ser det positiva. Då har Engla inte levt förgäves.
"The good in her will be my sunflower field" talar för sig själv.



Tack till madeforyou som bidragit med ljuset

2 kommentarer:

Gbgmamman sa...

Tittade inte heller på begravningen.
Fin låt, hade inte hört den tidigare.
Ha en trevlig kväll i Slottskogen, tänk på värmen bara, ölen slår hårt då! :p

Anonym sa...

Så fint!