Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, augusti 15, 2006

Bless the tofu...

...Tänkte jag idag vid halv ett när jag var hungerdarrig och inte hunnit storhandla ännu. Så fram med lite sambal oelek, spiskummin, en omgång brocooli och gul morot från frysen och så två del tärnad tofu och woka ihop härligheten.

Har haft min första semesterdag idag. har ägnat den åt att ringa samtal, storhandla och så skicka mail. Jag märker att förra månades intensiva jobb och den allmäna röran i mitt slitit på mig psykiskt. Är virrigare än vanligt och mina matvanor är i uppror så den här semestern ska jag ägna åt att hitta tillbaka till mitt mer organiserade jag och att se till att ta lite också eftersom det är väldigt mycket ge och underkasta sig i mitt nuvarande jobb. Just nu längtar jag efter pojkvännen och ett rejälv asgarv.

Inga kommentarer: