Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, februari 28, 2014

Mitt bästa år-sammanfattning av februari

Temat för februari var "Min nya vana". Min vana var att packa ihop matlåda och liknande till kvällspassen i god tid. Hur har det då gått? Jo det har gått bättre. Tiden rinner fortfarande iväg alldeles för fort innan jag ska iväg till jobbet men det är en helt annan femma.

Ett mål som går framåt, men men små små myrsteg, är detta att laga mer mat från grunden och att ta hand om den mat jag har köpt hem. Igår så tog jag hand om alla jordärtskockor som invaderar min grönsakslåda och gjorde en spännande asien-influerad sallad. Den kommer att dyka upp i min matblogg.

Lite kräftgång är det för kärleken. Inte till Goron, den är stark, men till mig själv. Det är tyvärr lite mycket komplex och negativa kroppstankar just nu. Ironiskt nog så mår jag som bäst i min kropp när jag tränar. Inte på ett ytligt sätt, utan för att jag ser vad jag faktiskt kan använda kroppen till. Och i umgänget kör jag slalomåkning, för detta med att diskutera och värdera sin kropp hade jag hoppats att vi skulle lämna på 1900-talet.

Övriga punkter är det status quo på.

I nästa inlägg presenterar jag målet för mars.

Har du någon målsättning för året? Om ja, hur går det för dig? Om nej, varför inte?

Inga kommentarer: