Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, maj 30, 2013

Sommarpratarna ur ett metalperspektiv

Så har listan på årets sommarpratare presenterats. Som alltid en stor "Gott och blandat"-påse...med få lakritsbitar, för det har ni ju lärt er att hårdrockarna är lakritsbitarna i livets "gott och blandat"-påse. Det blir Joey Tempest som för föra hårdrockarnas fana i detta sammanhang. Kan säkert bli intressant, men eftersom det kommer en sommar nästa år också, (om inte Ragnarök hinner emellan ;) ), så har jag tagit mig friheten att komma med några förslag

  • Peter Tägtgren (Hyprocisy, Pain)-att göra en liten studio utanför Ludvika världsberömd att är en god historia. Jag vill också veta hur man kommer på ,och genomför, idén att spela alla instrument själv i sitt projekt. Anders K Gustavsson på dt.se föreslår honom som deltagare i "Så mycket bättre" så varför inte både och?
  • Joacim Cans (Hammerfall)-"Har hon petat in Cans igen?" tänker ni nu. Jag skulle dock vilja höra hans tankar om detta med hårdrockares mångsidighet och att vårda sitt varumärke. Som bonus är hans röst behaglig att lyssna på, och det är skönt i hängmattan.
  • Ingolf Persson (grundare av Sweden Rock)-Så här i festivaldödens tid så vore det intressant att höra hur han ser på festivalernas dåtid och framtid. Något rätt har ju Sweden Rock uppenbarligen gjort ;)
  • Joakim Brodén (Sabaton)-Här vill jag inte bara höra om framgångssagan Sabaton, han har också i intervjuer pratat om detta med låttexters tema, ett ämne som jag tycker kan vara intressant att ta upp oavsett vilken musik du gillar. Mannen är dessutom en citatmaskin.
Har du några förslag på Sommarpratare med hårdrocksanknytning?

Inga kommentarer: