Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, februari 20, 2013

Morricas Te-metod

Igår drabbades jag av val-ångest hemma. Helt för att jag hade massor av valmöjligheter vad jag skulle och borde göra, med resultatet att jag blev handlingsförlamad. Slängde ut en snabb fråga på Twitter och fick följande kloka svar av Morrica:


Jag gjorde som hon sade och kokade en mugg mangostan-yogurt roiboos, satte mig och tittade ut över det Crimsonska huset. Och som Morrica sade, ett alternativ lyste klarare än de andra. Så det är något jag kommer att använda i framtiden. När huvudet håller på att koka över, koka en mugg te.



4 kommentarer:

Spader Ess sa...

En metod som Engelsmännen använt sedan urminnes tider.

When everything else fails, Tea!

Man kan inte misslyckas. Och även om du nu inte skulle fått någonting gjort, så hade du i alla fall fått en god kopp The, Win-win. :-)

CrimsonAnna sa...

@Spader Ess-Det är en sak som jag gillar med engelsmän, vad som än händer får man en kopp te =)

Min vän Sisu hävdar förövrigt att jag har lite engelskt blod i min som ingen känner till ;)

Linn sa...

Nu tänker jag på ett citat ur Downton Abbey, signerat Maggie Smith naturligtvis: Well, there's nothing that a cup of tea won't fix.

Eller nåt liknande.

CrimsonAnna sa...

@Linn-Oh, Dame Maggie Smith, vad vore Downton Abbey utan henne? =) Jag hoppas (men inser att jag drömmer förgäves) att hon ska spela "Queen of thorns" i Game of thrones säsong 3.