Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, oktober 08, 2012

Fotografiska fantasterier och "If winter is coming, can spring be far away?"

Jag hade en kulturell söndag igår. Mötte upp min kreativa bloggkompis Carra och skapade nästan en tradition, att gå på Fotografiska. Denna gång blev det svensk prägel: Christer Strömholm, skälet till att vi gick dit, och Maria Friberg. Den senare gjorde starkt intryck på oss båda-hennes "Painting series" skulle gärna ha fått hänga hos mig om jag hade haft "en bra vägg" som Carra uttryckte saken. Det var kul för vi ha lite liknande smak vad gäller bilder-vi uppskattar båda bilder som berättar något och som man får tolka själv.

När jag gett själen lite kulturell massage samt haft en mycket givande fika med Carra, hade jag en dejt (Yes, kära läsare, samma kille). Jag tänker inte skriva så mycket vad som hände där, men låt oss säga som så "If winter is coming, can spring be far away?" ;)

I nästa inlägg ska jag skriva om en ny grej jag har börjat göra för min hälsa.

4 kommentarer:

Månstråle sa...

Låter som en riktigt underbar dag. Lycka till med mannen...;)

CrimsonAnna sa...

@Månstråle-tack så mycket:) Det var skönt och jag hoppas, även om det är i den sköra, pirrande början:)

Linn sa...

Den sköra, pirrande början... Är den inte underbar!? Lycka till, håller alla tummar och tår för att det blir precis så bra som du hoppas och vill. Våga drömma :-)

CrimsonAnna sa...

@Linn-tack:) Jag hoppas på det, det är skönt men pirrigt också.