Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, september 06, 2012

Besegra cancer

En av mina stora inspiratörer, Rickard Söderberg, har drabbats av sorg. Hans svärmor har somnat in efter att ha drabbats av cancer, denna förbannade sjukdom. Idag tänder jag ett ljus för dem, jag vet var hans make är nu, jag var där för nio år sedan när min mamma somnade in. Jag har också givit 50 kr till den insamling Rickard gör till Cancerfonden.

Så metalbröder och -systrar, SMS:a 6402 till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen. Vill du kan du skriva ditt namn efter (t.ex. BESEGRA 6402 Anna Crimson) så syns det på gåvan. Eller så är du anonym.

Du som har vägarna förbi Malmö kan gå på konserten Rickard arrangerar i Malmö för att uppmärksamma insamlingen. 

Jag avslutar med musik. Det första klippet är "The sun will shine again" som Jon Lord tillägnade Ronnie james Dio (två grymma musiker som cancern tog) och det andra är Hammerfalls "Glory to the brave" som jag tillägnar alla som förlorat kampen mot cancer.

Inga kommentarer: