Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, augusti 09, 2012

5 inredningsfrågor 1.1

Liie har en liten kul utmaning på sin blogg så jag hakade på. Mitt första svar försvann så här kommer version 1.1

1. Är du mer hemma eller borta på din vakna fritid?
Jag är en hemmakatt. Trivs hemma och det är här jag laddar batterierna.

2. Gillar du att fixa/inreda/renovera/pyssla i ditt hem?
Ja, det gör jag. Dock är det inte säkert att det är från inredningstidningar jag får de bästa idéerna. Det kan lika gärna vara från film eller TV-spel.

3. Vilken är den bästa inredningsdetaljen du har köpt?
Det är jämnt skägg mellan tre saker-mitt brickbord i marockansk stil, både användbart och snyggt, min kandelaber "Jularp" från, för att den är metal, modern och fantasy i ett och min sängkappa som gör att min väldigt enkla säng känns lyxig. Hittade dessutom en i annan färg än vit (den är mörkgrå).

4.Hur ser din drömbostad ut och var ligger den?
Ungefär där jag bor nu-med nära till både stad och natur. Det är ett radhus, antingen blått eller grått. Uteplats med en stor kattrastgård så att mina husdemoner kan få sol i pälsen utan att ställa till grannarnas sandlådor eller råka illa ut. Inredningen är en vidareutveckling av den stil jag har idag (se fråga 5).

5. Vilken inredningsstil har du?
Idag är det ganska neutralt med gråskala som bas-grå, svart,vit. Jobbar på att få in lite mer personlighet. När det är klart vill jag ha en blandning av orientaliskt, fantasy och hårdrock. Just orientaliskt och hårdrock passar mycket bättre ihop än vad många tror.


Min Jularp-kandelaber ovanpå brickbordet.

2 kommentarer:

Liie sa...

Vad glad jag blir att någon ville haka på, så himla kul att läsa ju! Neutral bas är ju jättebra, så kan man piffa till sen med vilken stil man vill :)

CrimsonAnna sa...

@Liie-tycker att det är en kul idé. Var med i "Snacket" då tjejsnack men kul med alternativ.