Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, februari 26, 2012

Veckans Söderbergare 2012

Den här kategorin har legat vilande ett tag men nu kör vi.

  • Har kommit igång med matplanering igen så att jag slipper slänga mat.
  • Tar frukt som riskerar att bli dålig och fryser in så att jag kan ha till t.ex. smoothies eller bakning.
  • Min bostadsrättsförening håller på att skaffa ett återvinningsrum så att det kommer att bli mycket lättare att göra mig av med farligt avfall på ett säkert sätt.
  • När jag köpte frysta bär till min smoothie valde jag bort hallonen eftersom de inte var ekologiska.
  • Har dessutom tagit ett litet steg mot mindre miljöpåverkan och har därför beställt en m-kopp.

Inga kommentarer: