Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, februari 11, 2012

En mysrocker gör entré

Som ni vet är jag inredningsroad. Jag går dock sällan till inredningstidningar för att söka inspiration. Jag får inspiration lite överallt-från en låt, en film, från färgen på himlen osv. Som lite mer konkret inspiration så följer jag två inredningsbloggar med indisk stil. Den ena av dem, An Indian summer, har slutit cirkeln och visar bilder från ett svenskt hem, som grädde på moset i svartvitt, något som jag är riktigt sugen på just nu. Inte bara är det en tidlös klassiker, det känns för mig också som en skön kombination om du vill ha hårdrockshjärtat synligt i ditt hem utan att det blir kliché. Har funderat lite senaste tiden på var jag är i livet, och var hårdrocken passar in. Jag kom fram till det, jag är en mysrocker, och jag trivs med det. Jag tycker att vår kära rebellängel visar i sitt senaste inlägg att det inte finns någon konflikt mellan mys och metal. Om ni undrar hur det kommer sig att hårdrockare ofta är väldigt schyssta människor, så är svaret att vi lever ut vår frustration i musiken:)



Inga kommentarer: