Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, januari 01, 2012

Första dagen

Årets första dag-i år har den inte varit så seg och långsam som den brukar vara. Har tagit ett första steg mot en nystart-jag har skrivit in mig på mitt nya gym. Har inte tränat, men första känslan var god. Trevlig personal i receptionen och jag tror att jag kommer att trivas. Dessutom är det fiffiga att gymmet ligger inte många steg från busshållplatsen där jag kliver av när jag åker hem från jobbet.

Nyårshelgen är en märklig helg-det är först ett firande av avslut när man är uppåt (nyårsafton) och en nystartsdag när vi är trötta (nyårsdagen).  Fick en kommentar från en av mina trogna läsare som verkligen fått känna av livets cirkel på samma afton, då en släkting är i färd med att lämna jordelivet, samtidigt som en annan av hennes släktingar ger nytt liv i en annan del av världen. Jag blev rörd av hennes kommentar, det var så att säga essensen av nyåret-slut och början på samma gång. Sänder också positiva tankar åt hennes närstående och önskar att båda övergångarna blir så smärtfria som de kan.

Ni kanske noterar det nya utseendet i bloggen. Jag kände för att ge den en nystart och tyckte om den varma känslan i bakgrunden. Dessutom ger det lite extra värme och det passar med vad som kanske håller på att hända i mitt liv;)