Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, september 16, 2011

Ur balans

Idag insåg jag att min själ är trött och jag är i obalans. Kombinationen kvällspass, situationen på jobbet är tuff på grund av alla höstförkylningar ( mina varma sympatier till alla er som kämpar med samma sak) och dessutom att jag fick ett dödsbud om en bekant, en av de där människorna som finns i utkanten av ditt liv och du är glad att de finns, har gjort att jag inte riktigt orkade längre. En välmenande men okänslig kommentar och sedan var jag förstörd. Har inte rest mig ännu. Dock inte nattsvart för att jag vet att det kan bli bättre-och för att jag vet att jag inte är ensam.

Förutom min fantastiska vänner har jag en fantastisk bundsförvant-hårdrocken. Det är i sådana här stunder den visar vad den går för. Vete sjutton om det finns något tillfälle då hårdrock passar bättre än just de där stunderna när du mår dåligt, men du vet att du är värd något och att du kan kämpa dig tillbaka. Jag vet ingen musik som på samma sätt hjälper dig att hitta energi, samtidigt som den tillåter dig att må dåligt. Jag har två låtar som alltid hjälper mig tillbaka. Den ena är "At the end of the rainbow" med Hammerfall. Den andra är "Uprising" med Sabaton, som jag bjuder på här.

Vad lyssnar du på när du behöver hitta energin igen?



3 kommentarer:

Chief Rebel Angel sa...

Helt olika. Just nu "Walk" med Foo Fighters.

Hoppas du hittar energin igen..

Anonym sa...

Håller med Chiefen. När jag ver i en akut kris för precis ett år sedan lyssnade jag på gipsy kings. Det lindrade bäst där och då. Hardcore Superstar brukar också funka bra.

CrimsonAnna sa...

Tack ska ni ha för tipsen. Fick just inspiration till ett inlägg till:)