Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, september 05, 2011

The past and the present unites in us all

En stor dag igår-jag var nämligen på dop. Alvfursteparets dotter Alvknyttet skulle nämligen döpas. Dessutom skulle min mamma ha fyllt 55 om hon hade levat. Jag vet dock att hon hade gärna sett att jag firade mina vänner-det kändes som ett mycket bra sätt att fira. Det var ett mycket trevligt dop-positivt och varmt (tycker även en fallen kyrkobesökare som undertecknad). Efteråt blev det buffé i festlokalen där Alvfamiljen (somde hädanefter kommer att kallas) bor. Fick hålla i Alvknyttet och hon är en underbar liten varelse-fast jag förstår att det är jobbigt att bli hållen av en ovan CrimsonAnna efter en lång och stimmig dag. Jag har inte rikigt koll på hur man handskas med barn på ett bra sätt men hon lär mig lite mer varje gång. Hade gärna stannat och hängt lite längre (att hänga hos Alvfamiljen är underskattat) men jag skulle jobba tidigt idag så jag fick dra mig hem.

Nu börjar en skön vecka när jag är måttligt bokad:)

Inga kommentarer: