Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, november 08, 2010

Ännu en helg i högt tempo

Andra sociala helgen i följd (förra veckan var jag på konsert med Braccium Tengil och på vackert samhain-firande hos en livsklok vän). Den här helgen tog jag hem DO och Lady Glatem på lördagen. Bjöd på potatisgryta med spenat och vanilj (receptet finns i min matblogg) och amerikansk limepaj till efterrätt (receptet kommer i min matblogg). Det var mycket trevligt även om det var ovant att umgås med dem i hemmiljö-men det tänker jag göra till en vana :)

På söndag hälsade jag på mormor och vi besökte kyrkogården i sällskap med släktingar från Malmö på besök. Det var skönt att besöka kyrkogården igen-den är mycket vacker. Tände ett ljus för mamma och ett för morfar.

Helgens besök har dessutom fått mig att ta tag i mitt hem-det var välbehövligt. Jag hoppas att detta ordningsryck håller i sig-för det är superskönt. Har två dukar i frysen att ta itu med-det kom lite stearin på dem men det går att ta itu med med hjälp av ett strykjärn, hushållspapper och envishet.

Inga kommentarer: