Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, augusti 22, 2010

On the road

Igår var det äntligen dags. Jag har stöttat detta band sedan det bildades-och igår fick jag äntligen se de fyra kliva upp på scen. Som alltid när jag bjuder in folk på spelning till Harry B James i Stockholm hoppar hälften av men Do och Lady Glatem var trofasta och jag är glad över deras sällskap. Det var roligt att träffa min polare i Silverhorse igen, det var två år sedan, och kul att träffa övriga bandet-som tyckte det var kul att få ett ansikte på "sin" bloggare. Tack vare Do Glatem så fick jag njuta av att lyssna på ett äkta nördsamtal mellan två basister-det är alltid lika charmigt att lyssna på när två människor med samma intresse finner varandra.

Ljudet var inte det bästa, vilket är synd för det är duktiga musiker vi pratar om. Men det var roligt ändå och jag är mycket nöjd med att både fått höra trummisen Peter Crows trumsolo (ni som blir sugna kan gå till förra inlägg och klicka på den översta videon) och två favoritlåtar på raken-Death row och On the road. Som helhet en mycket värdig avslutning på semestern-och i viss mån även sommaren.

Idag är min sista semesterdag vilken betyder att jag imorgon återgår till jobbet. Det kändes ovant att göra de typiska kvällsrutinerna som att ställa väckarklockan och packa väskan. Men men, detta var en skön och hela semester men nu är det på det igen.

Inga kommentarer: