Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, april 08, 2010

Vårfin

Idag var det dags för klippning-så jag tog med mig Joan Jett och Mia Coldheart (nåja en bild i alla fall). Fick beröm av min frisör för att min hår blivit så tjockt och fint, vilket är jätteskönt eftersom jag nojat mig om motsatsen. Det häftigaste var att i och med att mitt hår inte dras ner lika mycket i och med att det är kortare så ser det mer nyfärgat ut. Det blev precis den befrielse jag hoppas på att klippa mig.

Något som jag tycker är vackert är när ett föremål har en historia. Jag hämtade två snapsglas jag köpt på Tradera idag. Killen som sålde dem och jag pratade lite och han berättade att han brukat ha dem till vodka men sålde dem för att han slutat dricka alkohol. Tyckte det var vackert-jag ska tänka på det varje gång jag använder dem (har i ärlighetens namn nästan bara druckit julmust samt ätit kiwi och ägg ur mina)

Inga kommentarer: