Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, mars 10, 2010

The rest is silence...

Har varit två dagar av mycket arbete. När jag kommit hem har jag varit så trött så jag bara sjunkit ihop i soffan. Känner mig dock positiv och tror att energin återvänder. Dagen idag var tuff men jag överlevde.

Ringde mormor och fick goda och dåliga nyheter. De goda är att hennes mediciner verkar fungera (äntligen). Där föll en sten från mitt bröst. De dåliga är att Torsten Föllinger-känd sångpedagog och vän till mina morföräldrar, har avlidit. Jag träffade honom några gånger och han var en fantastisk man-han tänkte mycket klokt och ingen människa eller djur var för litet för att få plats i hans hjärta. Han var inte bara sångare och sång/talpedagog, han var konstnär också i flera medier. Jag tror dock som han själv sade "När jag är borta finns jag där ännu mer".
Det är så jag har tänkt mig existensen efter detta-att vi finns kvar hos våra nära och kära och vakar över dem.

*Rubriken kommer från Shakespeares Hamlet och har äen använts i Nightwish "End of all hope". Tyckte den passade när en man som arbetat med röster lämnat oss.

1 kommentar:

Gbgmamman sa...

Vad fint skrivet! Hoppas att du under helgen nu får ett energitillskott. Lite extra kraft är ju aldrig fel. Ha det gott! Kram.