Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, februari 19, 2010

Denna dag bär musik

Återigen en efterlängtad fredag. Den första fredagen när helgen är avklarad är alltid den skönaste. Det ska bli grymt skönt med helg nu och att få åka till Ravenlord och bara ha det skönt-för jag vilar så gott hos honom. Det var en slitig jobbdag idag. Nu behöver jag tanka in frisk och positiv energi.

Om man tänker på dagens datum så måste det ha blåst en stark musikalisk vind över det i skiftet mellan 60- och 70-tal eftersom två av mina favoritsångare är födda idag. Jakob i The Poodles blir 41 och min käre husgud, Joacim Cans blir 40. Annelie, min nyaste bloggbekantskap, skrev om ämnet i sin blogg. Vi har nu slagit fast att när han är 75 och går med rullator så kan vi båda stöttar honom på varsin sida. Det kan bli en syn-var jag ska göra av döskallekäppen jag ska ha när jag blir gammal löser sig för det är så sant som det är skrivet (av födelsedagsbarnet) You can't break a metalheart-it's far to wild to tame!



Inga kommentarer: