Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, januari 08, 2010

Vintervila efter gymmet

Idag så var det dags för sista arbetsdagen innan helgen och det känns skönt-det har varit mycket jobb nu. Ska träffa Ravenlord imorgon och det ska bli skönt-tror det kommer att bli bra. Tror hans lugn kommer göra mig gott. Är lite stolt över mig själv för trots att jag var trött efter jobbet och den siberiska kylan så tog jag mig till gymmet och tränade spinning. Det var väldigt skönt för kroppen. Dessutom klar uppryckning i musiken-Backyard Babies är inte fel att spinna till.

Det blev film ikväll. "Den 13:e krigaren" med Antonio Banderas. Den lät bra i teorin men kan inte säga att den var någon höjdare. Filmen misslyckas med att få mig att känna för och med karaktärerna-och "vikingarna" känns mer som ett hopkok av medeltid/fantasy. Att det ska vara så attans svårt att få till en bra vikingafilm. Nåja, det kändes iaf skönt att se en film uppkrupen i soffan med katterna, tända ljus och harmoniserande örtte med ros, vanilj och shatavari. Ska bli gott att krypa till sängs och sova gott innan morgondagen äventyr.

1 kommentar:

Morrica sa...

En enda scen i filmen är värd att se och se om - det är scenen vid brasan när han lär sig språket. Den representerar en lång tidsperiod, kläder och väder skiftar medan han plockar upp fler och fler ord och språket börjar få betydelse för honom.

Den scenen är värd priset för filmen, åtminstone för en språklärare.