Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, december 05, 2009

Sharkwater

Som trogna läsare av bloggen redan vet, så klappar mitt hjärta för världens hajar. Ikväll hade tvåan en temakväll om hajar och de visade den prisbelönta dokumentären "Sharkwater". Missade den när den gick på bio. Den är mycket sevärd och jag rekommenderar den verkligen-den handlar inte bara om hur mycket hajarna får lida, utan om konsekvenserna när hajarna försvinner. Jag säger så här, min respekt för min Vapensyster som inte äter fisk (ja och självklart ni vegos) ökade efter att ha sett filmen. Det är mycket hopplöshet i filmen men det finns små gnistor av hopp. Och jag har veta det länge, Costa Ricanerna verkar vara ett tappert folk. Se filmen så förstår du. Vill du veta vad du kan göra för att rädda hajarna så gå in på http://www.savingsharks.com/. Och kom ihåg, det skadas 69 människor om året i hajattacker, 10.000 skadas när de snubblar på hinkar.

Inga kommentarer: