Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, september 29, 2009

Så vart det tråkigare


Läste imorse att Ulf Larsson avlidit. Där försvann en bit till av barndomen kan man säga-han gjorde "bröderna Olsson" under min barndom (jag skrattar fortfarande åt deras förklaring på varför vi firar våra högtider) och "Söndagsöppet" under min uppväxt. Mitt starkaste minne är dock när han tolkade "We're not gonna take it" tillsammans med Joacim Cans i "Rampfeber". Jag befann mig i studion och Ulf gjorde det med bravur. Ångrar att jag inte gick fram till honom och sade hur grymt det var. Vila i frid Uffe-du kommer att saknas.
* den snygga bilden har Roger Vikström tagit

4 kommentarer:

Wånkan sa...

Ååå bröderna Olsson minns jag! Gillade det programmet men kan dock inte minnas det avsnittet du nämner.

Mr.MASA sa...

Väldigt tråkigt. Mycket för att jag i alla fall har fått för mig att han de senaste åren började trivas mer och mer med sitt liv.

Vila i frid Uffe!

Anonym sa...

Fint skrivet!
Ja jag tror också att han var lycklig nu!
Var rädd om dej!

Frida M sa...

Åh, jag visste inte det. Så tråkigt! Och fint "minnestal" till Uffe.